I forlængelse af kommentarer/spørgsmål på Facebook til den kommende installering af TDC-fibernet, kommer her lidt præcisering.
Aftalen om installering af TDC-fibernet hos den enkelte grundejer er alene et mellemværende mellem grundejer og TDC, som er grundejerforeningen/bestyrelsen uvedkommende.
MEN……da jeg selv fik tilbuddet om fibernet, blev det nævnt at der skulle graves på vores fællesarealer og her blev grundejerforeningen/bestyrelsen inddraget. Dette skyldes at gravearbejder på fællesarealerne, som ikke er nødvendige for vores drift (f.eks. en utæt kloak) og som ikke kommer alle til gode (kun dem som vil have fibernet), krævede en godkendelse på den seneste generalforsamling (og som blev godkendt).
Samtidig med dette, undersøgte TDC de fysiske forhold hos os og fandt ud af, at det ikke er nødvendigt at grave på fællesarealerne, da der ligger trækrør i jorden hvor fiberkablet kan blæses igennem ind til vores teknikrum.
Herefter var der ikke længere behov for en inddragelse af grundejerforeningen/bestyrelsen vedr. installeringen af fibernet.
Jeg nævnte at installeringen ville finde sted den 8/4, men det gælder kun for min adresse (Pilehøj 31)…..beklager den forkerte udmelding. Datoen for installeringen for den enkelte grundejer fremgår af den mail, som man har modtaget fra TDC.
Såfremt det mod forventning alligevel skulle blive nødvendigt at grave på fællesarealerne, vil bestyrelsen blive inddraget i dialogen med TDC igen.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, Peter Engelsen